Treninger

Treningsløpslisten  2016Larvik OK deler inn treningsåret i to – sommer og vinter.

Trenings- og løpsaktiviteter blir det informert om på hjemmesidene våre.

I vinterhalvåret (fra høstferien til påske) går det i intervalltreninger, langturer og nattløp i de såkalte Vinter-Jukola-løpa.

Om sommeren har vi treningsløp hver onsdag kl 18.
Oppmøtested varierer (vi er jo o-løpere, og da blir det kjedelig å tråkke rundt i samme skogen hele tiden).

Vestfold Vår- og Høstcup

Hvert år har Vestfold O-krets vår- og høstcup. Dette er enkle o-løp hver tirsdag ettermiddag. Du kan starte når du vil fra kl 17.30 til 19.00.
Senhøstes har vi også en egen Natt-cup for de som ikke er mørkeredde.
Se mer info på http://www.orientering.no/vestfold

Faste økter

Gjennom nesten hele året har vi faste økter ute i skogen (i tillegg til tur-orientering). Dette er økter som klubbens medlemmer kan benytte gratis. Kart finner du på klubbhuset – på bordet like på innsiden av døren. Du kan også henvende deg til klubbens hovedtrener, Per Olav Gulbrandsen (per.olav.gulbrandsen@lf-nett.no, mobil: 41 300 777). Er du ikke medlem, tar klubben noen kroner for å trykke kartet og for dugnadsinnsatsen som ligger bak for at du skal ha det gøy i skogen.

Kart til faste treninger finner du også i nettbutikken.

 

Kort oppsummert

Sommer

Mandag: Intervalltrening i Bøkeskogen – oppmøte kl 18.00 ved «Flaggstengene».

Tirsdag: Vestfold Vår- eller Høstcup – ett eller annet sted i Vestfold. Fri start fra 17.30-19.00 (vår) / 17.00-18.30 (høst).

Onsdag: Treningsløp ett eller annet sted i Larvik. Oppmøte kl. 18.00.

Lørdag/søndag er det ofte løp i distriktet.

Følg med på vår aktivitetskalender til høyre på forsiden av våre nettsider.

 

Vinter

Mandag: Intervalltrening i Bøkeskogen – oppmøte kl 18.00 ved «Flaggstengene».

Onsdag: Vinter-Jukola. Oppmøte kl 18.00 ett eller annet sted i Skien, Porsgrunn, Bamble, Larvik, Hedrum eller Sandefjord. Vi har normalt til felles kjøring fra Spar-butikken på Farriseidet kl 17.15.

Torsdag: Langtur med lykt. Oppmøte på klubbhuset kl 18.00. Vi løper 1-1,5 timer, starter rolig første halvtimen, deretter deler vi oss etter ønske om tempo og distanse. Det er alltid en som er godt kjent i skogen med på hver gruppe.

Søndag: STIFs vintertrening – ett eller annet sted i Sandefjord (og av og til i Stokke eller Larvik).